Brittisk chef ska leda svenskt snusföretag till större marknad
– Om vi gör vår hemläxa väl, vilket vi kommer att göra, så ska vi i en dynamisk marknad kunna ta många marknadsandelar.
Andrew Cunningham är sedan 15 maj försäljnings- och marknadsdirektör på Skruf Snus AB. Den Belgienfödde britten är en kringresande resurs för Imperial Tobacco, delägare till 43,5 procent i det svenska snusföretaget. Han bär med sig massor av varierande erfarenheter från de länder som han arbetat i: Indien, Lettland och Litauen, Ukraina och Vitryssland, i Kirgisien och den tidigare jugoslaviska republiken Makedonien, där han var stationerad senast.
– Imperial Tobacco sätter hög prioritet på Sverige och Skandinavien för att skapa framgång på dessa marknader, förklarar han.
Efter Imperial Tobaccos inköp i Skruf Snus i september 2005 har produktportföljen utökats med tre cigarettmärken och ett välkänt varumärke på cigarettpapper. (T&M 2006-09-28)